Het zal weer kriebelen deze zomer

Op 27 juni 2018, over deze onderwerpen: Opvoeden

Net als in 2017 voorzien we ook in 2018 weer een ganse zomervakantie lang in kinderopvang.

In onze gemeente vinden steeds meer jonge gezinnen
met kinderen hun plek. De zomervakantie bracht in het verleden echter vaak een probleem met zich mee: waar vinden we als werkende ouder opvang voor onze kinderen?

Totaalpakket

Om de vele kinderen niet in de kou te laten staan, besloten we om de handen in elkaar te slaan om tot een totaalpakket te komen van Zomerkriebels (vroegere speelpleinwerking), de Buitenschoolse Kinderopvang en Start2Fun, maar ook Jeugdhuis Junior voor de 12- tot 16-jarigen. Verveling zal niet aan de orde zijn bij onze jongeren deze zomer.

Nieuw dit jaar was de digitale inschrijving, om iedereen de kans te geven op een vlotte en eerlijke manier zijn kinderen in te schrijven. We geven toe dat er een aantal kinderziektes waren, maar die zijn intussen verholpen.

Mooie samenwerking

Dit alles is het bewijs van een mooie samenwerking tussen de verschillende gemeentediensten (jeugd, ICT, kinderopvang), het OCMW en de betrokken schepenen. Een bewijs dat samenwerken over verschillende diensten, bevoegdheden en partijen wel degelijk kan.

Hiermee vervullen we weer een belofte uit het bestuurs- akkoord, met name kinderopvang verzekeren op alle school- vrije dagen. Dat daarenboven aan democratische prijzen en fiscaal aftrekbaar. De combinatie van werk en gezin wordt hiermee vergemakkelijkt.

Een fijne zomervakantie toegewenst !