Opvoeden

De aangroei en verjonging van onze gemeente zet er ons toe aan om nu reeds maximaal te investeren in onze jeugd.

Het nieuwe jeugdhuis zal in 2016 geopend worden maar ook aan onze schoolgaande jeugd en de buitenschoolse kinderopvang denken we. Daarom werden in 2015 de gronden achter Den Tighel aangekocht, goed voor +/- 2000 m² en werd er een subsidiedossier voor uitbreiding van onze GBS ingediend.

De eerste stappen van centralisatie onderwijs-BKO zijn gezet met de verhuis van De Speelberg naar de GBS Schuttershofstraat. Maar dit is slechts een begin. De nieuwe school met volledige integratie onderwijs-BKO dient nog gerealiseerd te worden. We zitten hier al wel in de planningsfase (het ontwerpbureau hiervoor wordt in 2016 aangesteld) en we hopen op een opening van die nieuwe “campus” in het schooljaar 2018-2019.

Maar we zitten in tussentijd niet stil. We hebben al sterk geïnvesteerd in de toegankelijkheid en de energie-vriendelijkheid van onze schoolgebouwen en stapsgewijs werken we alle inbreuken vastgesteld tijdens de rondgangen van de jaren voor ons weg.

Voor de BKO hebben we extra opvangplaatsen gecreëerd en de openingsuren uitgebreid. Volgende stap wordt een BKO geopend tijdens alle schoolvrije dagen (met uitzondering van de feestdagen).

Tot slot hebben we ook naschoolse sport aan zeer democratische prijzen ingevoerd en zorgen we jaarlijks voor 1 of meer opvoedingsavonden.

Investeren in onze jeugd is investeren in onze toekomst!