Mobiel recyclagepark nu ook te Hellegat

Op 23 juni 2020, over deze onderwerpen: Milieu
mobiel recyclagepark

Het belangrijkste bij afvalbeheer is afval voorkomen. Vervolgens geldt sorteren en recycleren. De gemeente Niel wil hierbij de inwoners een handje helpen bij het recycleren. Na het succes van het maandelijks mobiel recyclagepark op de Heideplaats tijdens de markt gunnen we nu ook de bewoners van Hellegat een plaatsje dichtbij en dit 3 keer op het jaar.

Op 30 juni van 9u tot 12u zal het mobiel recyclagepark voor het eerst halt houden op het einde van de Tuyaertsstraat (de parkeerplaatsen voor de appartementen).

Ook op 29 september en 15 december zal u daar het mobiel recyclagepark aantreffen.

Nadien evalueren we. Behouden we deze plaats? Voegen we er nog nieuwe toe? …

Je kan hier gratis terecht met kleine hoeveelheden (maximum ongeveer een emmer vol) van de volgende fracties: harde kunststoffen, hout, kaarsresten, keramiek en porselein, kurk, metaal, piepschuim, plastic folie, vlak glas maar ook klein gevaarlijk afval.

Schepen van milieu en klimaat Eddy Soetewey is trots op deze nieuwe locatie: “We stimuleren mensen om te recycleren maar moeten dit dan ook faciliteren, ook voor de mensen van Hellegat”.