Wees solidair in corona-tijden

Op 15 april 2020

Niemand had zich het begin van 2020 op deze manier kunnen voorstellen. De gevolgen van deze wereldwijde corona-crisis zullen nog op lange termijn voelbaar zijn, ook voor onze gemeente.

Juist in deze momenten beseffen we dat we solidair moeten zijn en elkaar steunen waar nodig. Wij als N-VA Niel zullen ook ons steentje bijdragen zowel voor de gemeente, onze burgers als de lokale economie. Het is belangrijk dat we nu onze politieke verschillen opzij kunnen zetten om samen deze crisis trachten te bezweren. Met als doel om ook op lokaal niveau de economische impact te beperken en om onze inwoners extra financiële ademruimte te kunnen geven. Daarbij willen we onze meerjarenplanning herbekijken en waar nodig aanpassen. Zo zullen we ervoor ijveren om de opcentiemen op de onroerende voorheffing terug naar beneden te krijgen. Ook de huidige investeringsgolf zullen we onder de loep nemen en kritisch moeten evalueren. Voorts zullen we ervoor pleiten dat de zitpenningen en vergoedingen verlaagd worden opdat er ook vanuit politiek standpunt het goede voorbeeld van besparen wordt gegeven.

Zorg goed voor jezelf maar ook voor elkaar. Samen zullen we deze crisis doorstaan en opnieuw te boven komen – want samen staan we sterker.