Nieuwe gemeenteschool in de steigers!

Op 24 mei 2018, over deze onderwerpen: Onderwijs

Deze zomer starten de slopingswerken van het voormalige petanquegebouw achter Den Tighel. Direct daarop starten in september dit jaar de nieuwbouwwerken aldaar.

Einde 2019 zullen deze werken beëindigd zijn en hebben we een volledig nieuw onderkomen voor alle kleuters van de Gemeentelijke BasisSchool.

Hier stopt het verhaal niet want we gaan meteen verder met de verbouwing van de basisschool Schuttershofstraat (extra verdieping boven de bestaande overdekte speelplaats) zodat ook alle leerlingen 1ste, 2de en 3de leerjaar lager onderwijs vanaf september 2020 daar een nieuw onderkomen hebben. Tevens zal hier plaats voorzien worden voor de jongste leerlingen van de KAN (nu nog op de Boomsestraat gevestigd) en de leerlingen van de Academie voor Muziek en Woord.

De vrijgekomen ruimte in de Ridder Berthoutlaan zal ingenomen worden door onze Buitenschoolse KinderOpvang maar dit met behoud van de vestigingen ’t Speelhuis (Vanderveldelaan) en Speelpaleis (Sint-Hubertusschool).

Het vertrek van de leerlingen van het 3de leerjaar uit de Veldstraat geeft dan weer de nodige ademruimte voor de verdere aangroei van het aantal leerlingen in onze GBS.

Goed onderwijs vergt niet enkel bekwame leerkrachten maar ook een degelijke infrastructuur, iets waarin we graag investeren! De toestand waarin we onze schoolgebouwen begin 2013 aantroffen noodzaakten ons om een versnelling hoger te schakelen.

Onder impuls van onze lijsttrekker en schepen van onderwijs, Eddy Soetewey verzekeren we alzo de toekomst van onze schoolgaande jeugd. Eddy blijft dan ook herhalen “investeren in onze jeugd is investeren in onze toekomst”.

De nieuwbouwplannen werden op donderdag 24 mei toegelicht aan alle (toekomstige) gebruikers ervan maar ook aan de omwonenden en de pers en ze werden enthousiast onthaald. Transparant en verantwoord besturen loont!