N-VA Niel steunt Nielse zorgverstrekkers

Op 7 april 2020

Inzamelacties, postkaarten, applaus en witte lakens… Het is duidelijk dat solidariteit in corona-tijden erg groot is. N-VA Niel draagt ook haar steentje bij door middel van een donatie aan Nielse zorgverstrekkers voor de aankoop van extra beschermingsmateriaal.

Zorgverleners dreigen hun job niet langer veilig te kunnen uitvoeren wegens een tekort aan persoonlijke beschermingsmiddelen. De middelen die ze aangereikt krijgen zijn onvoldoende en verder staan ze zelf in voor de aankoop van andere materialen die steeds duurder en schaarser worden.

Om onze ‘stillen helden’ zo goed mogelijk te helpen, heeft N-VA Niel besloten om een financiële bijdrage te leveren van €250 aan zowel Zorgwinkel, B-Care als Rupelzorg. Deze laatste is gevestigd in Schelle, maar wel heel actief in onze gemeente. Met deze donatie trachten we onze zorgverstrekkers een duwtje in de rug te geven bij de aankoop van extra materiaal. De bescherming van de mensen die elke dag het beste van zichtzelf blijven geven is immers een prioriteit opdat we samen het hoofd kunnen bieden aan deze pandemie.

Heeft u als zelfstandig verpleegkundige woon- en werkzaam in onze gemeente ook dringende nood aan extra beschermingsmiddelen? Geef ons een seintje via niel [at] n-va.be en we helpen je graag verder op weg.