N-VA Niel bestudeert de mogelijkheden rond de sporthal omgeving.

Op 29 mei 2014

De plannen voor het nieuwe Jokot zijn klaar, de zoektocht naar een geschikte locatie werd hiermee afgerond en medio 2016 zouden een 500 tal jongeren hun weg moeten vinden naar de nieuwe accommodatie waar plaats is om te chillen, fuiven, repeteren enz ,en waar ook een deel van de gemeentelijke sportadministratie zal worden ondergebracht.

Dat hier een zeer belangrijke doelgroep in onze gemeente bereikt wordt staat buiten alle discussie. De sporthal omgeving zal in de toekomst zowel voor onze allerkleinsten met de vernieuwde speeltuin, als voor onze allergrootsten met het Jokot, in grote mate bijdragen aan het jeugdige sociale leven in onze gemeente, aldus Tim Sleeubus, gemeenteraadslid voor N-VA.

Echter hier mag het niet ophouden volgens Tim Sleeubus. Daar waar gebouwd wordt, verdwijnt ook. Zo zal het buiten basketbalpleintje moeten verdwijnen om plaats te maken voor het nieuwe Jokot. Het is dan ook belangrijk dat er hiervoor alternatieven worden voorzien.
Alternatieven zowel voor de buitensport, als vooral ook om onze jeugd tussen 12 en 16 jaar de gelegenheid te geven zich op een leuke en verantwoorde manier te kunnen laten ontspannen zullen moeten voorzien worden. We denken dan bv. aan een agoraspace ( voetbal, basketbalplein volledig afgesloten) met daarnaast een skate-, step-, inline skates of BMX park.

Jeugdvoorzitter van het Nielse basketbal en tevens bestuurslid binnen N-VA Niel Gino Zearo, bevestigt dat de vraag naar het buitensporten groeit en dat dit gegeven zeker de nodige aandacht dient te krijgen.

Schepen Van Openbaar Groen Maritsa Moons vult aan dat het belangrijk is dat iedere doelgroep binnen onze gemeente wordt bereikt. De sporthalomgeving is de ideale locactie om hieraan te beantwoorden. Zo had ik ook hier graag een honden weide voorzien zodat ook onze trouwe viervoeters een plaatsje krijgen binnen deze omgeving.
N-VA Niel zal deze voorstellen verder uitwerken en ons voor de realisatie van het project 100 % inzetten.

Wordt vervolgd !