Kleuters leggen zelf de eerste stenen van de nieuwe kleuterschool van GBS Niel

Op 22 januari 2019, over deze onderwerpen: Onderwijs

Dinsdag 22 januari zal met de eerste steenlegging van de nieuwe kleuterschool een historische dag zijn voor de GBS Niel.

Schepen van onderwijs Eddy Soetewey (N-VA) koos er voor om geen klassieke eerste steenlegging te doen waarbij burgemeester en schepenen de honneurs waarnemen maar dit over te laten aan de kleuters zelf.

Ondanks het vriesweer en de eerste sneeuwvlokken gingen ze met veel enthousiasme als echte “Bob de bouwers” aan de slag.

Deze nieuwe kleuterschool zal in januari 2020 in gebruik genomen worden.

Schepen Eddy Soetewey legde er nogmaals de nadruk op dat dit een Bijna Energie Neutraal (BEN) gebouw zal zijn. “Alzo verzekeren we de toekomst van de komende generaties, niet enkel via degelijk basisonderwijs maar ook met de nodige aandacht voor het klimaat. Ik ben er blij om dat alzo 2 van mijn bevoegdheden, zijnde onderwijs en klimaat, hier mooi hand in hand gaan”.

Na het ijverige werk van al deze jeugdige bouwvakkers werd hen namens het gemeentebestuur nog een drankje aangeboden.