Inwoners uiterst tevreden over hun thuishaven

Op 19 februari 2017, over deze onderwerpen: Informatie - Communicatie

Het gemeentebestuur van Niel vroeg aan de leerlingen van de Karel de Grote Hogeschool Antwerpen een onderzoek uit te voeren over hoe de burger de gemeentelijke infrastructuur en de dienstverlening in de gemeente beoordeelt. Dit onderzoek bracht aan het licht dat de inwoners uiterst tevreden zijn over hun thuishaven.

Er kwam een eindscore van 91% uit de bus, wat als uitzonderlijk moet worden beschouwd. Hiermee kreeg het gemeentebestuur alleszins een stevige schouderklop van de bevolking.

Bij het in beeld brengen van de statistieken door de studenten sprongen twee beoordelingen direct in het oog. De meest positieve uitschieter is ongetwijfeld de aanleg van de Kwaede Wielstraat. Door deze aanleg wordt de dorpskern grotendeels ontlast van het zwaar verkeer. Ook opvallend was de goede score die de cultuurraad liet optekenen.

Negatieve uitschieter is dan weer de Antwerpsestraat. De inwoners zijn over deze gevaarlijke straat niet te spreken en dringen aan op actie. artikel in GVA